marți, februarie 11G2G - Get 2 Gether

CUM ÎȚI MOTIVEZI COPILUL SĂ ÎNVEȚE DACĂ A RĂMAS CORIJENT ȘI….NU ÎI PASĂ

TRIMITE PRIETENILOR

Pe măsură ce copiii cresc, le este pusă mai multă responsabilitate pentru a-și îndeplini temele și pentru a rămâne la curent cu sarcinile lor. În timp ce unii elevi au motivația de a-și finaliza munca la timp, alții se luptă să înceapă.

Dar de ce este atât de greu să-ti motivezi propriul copil? S-a terminat anul școlar, iar el este corijent la o materie. Pare că nici nu-i pasă și se gândește doar la vacanța care va urma, la joaca si la televizor…

Dacă copilului tău nu îi pasă că a rămas corijent înseamnă că există o diferență certă între ce își dorește el și ceea ce îți dorești tu, ca părinte. În acest caz, primul lucru pe care este indicat să îl faci este să te detașezi de corijență și să începi să comunici sincer cu el. Ar fi bine să-l accepți așa cum e fără condiții și să înțelegi ce își dorește el cu adevărat.

CUM ÎL MOTIVEZI SĂ ÎNVEȚE

Până a ajunge la motivație trebuie înțelese valorile, conceptele de bază și prioritățile reale ale copilului. Există două tipuri de motivație: internă și externă. Cea externă se bazează pe recompense și pedepse, pe care părinții le pot utiliza pentru a scăpa, pe termen scurt, de corijență. Însă, motivația va înceta atunci când nu va mai fi împins de la spate. Pe termen lung, ar fi util să se încerce stimularea motivației interne, prin influențarea valorilor și a metodelor copilului. Oferă-i exemple de persoane pe care le admiră care au învățat bine și performează din punct de vedere intelectual. Este important orice om pe care îl place, fie că este real, cunoscut sau de actori, personaje din filme, benzi desenate etc.

METODE CARE FUNCȚIONEAZĂ

Cercetătorii americani au studiat 500 de copii între 11 si 13 ani cu rezultate slabe la învățătură. Au investigat felul în care au tratat părinții situația pentru a vedea care vor fi rezultatele în următorii 5 ani. Au ajuns la concluzia că elevii ai căror părinti i-au cicălit, pedepsit sau le-au restricționat activitățile sociale au avut rezultate mai slabe la limba maternă și matematică la sfârșitul liceului. Motivul principal este că metodele punitive nu rezolvă cu adevărat problemele copiilor și nu-i motivează. În schimb, părintii care le-au facilitat copiilor accesul la un mediu de lucru care să-i stimuleze au avut mai mult succes. Aceștia le-au dat copiilor cărți, instrumente muzicale, i-au dus la muzee etc. Pe scurt, le-au asigurat un mod de a învăța alternativ și le-au trezit interesul și curiozitatea pentru materiile studiate în școală.

CE NU AR TREBUI SĂ FACI

Nu renunța și nu-l lăsa să facă tot ceea ce vrea. Nu-l mitui, nu vorbi cu profesorii ca să-l treacă clasa. Va învăța că “merge și așa”, iar problemele vor fi, cu timpul, din ce în ce mai mari. Nu uita că are nevoie și de odihnă, de recreere. A greșit și va trebui să învețe pe timpul verii, dar asta nu înseamnă că va sta tot timpul cu cartea în față. Psihologii sunt de acord că, pentru a asimila informațiile, iar creierul să funcționeze la capacitate maximă, este nevoie și de mișcare în aer liber și de relaxare.

CÂND ALTA E PROBLEMA…

Atunci când rezultatele slabe la învățătură apar pe neașteptate, arată că există o altă problemă în viața copilului. Vezi ce schimbări au avut loc și verifica dacă nu cumva este hărțuit la școală de colegi sau de un profesor, dacă a avut o decepție în dragoste etc. Dacă a murit cineva drag, părinții au divorțat, situația materială a familiei s-a modificat dramatic, atunci este clar că micuțul a fost afectat de eveniment. Vorbește cu consilierul școlar sau adresează-te unui psiholog pentru a vedea cum poți interveni. Ai în vedere, în primul rând, bunăstarea copilului și apoi performanțele școlare.


TRIMITE PRIETENILOR

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *