Ești eficient în căutarea pe web, accesezi internetul în fiecare zi? După ce ai petrecut mult timp căutând, te consideri un profesionist în căutarea pe Google? Știai că poți forța Google să caute un anumit cuvânt sau o expresie punându-le între ghilimele duble? Ghilimelele sunt un operator de căutare extrem de puternic. Poate știai deja asta. În acest videoclip sunt prezentați mai mulți operatori. Căutarea este o abilitate care nu este predată în școală sau în taberele de pregătire. Inginerii se bazează foarte mult pe căutare, mai ales dacă își petrec o treime din timp căutând informații. Asta înseamnă că o mare parte din job înseamnă căutarea pe Google. Aș susține că este printre cele mai importante abilități pe care un programator le poate avea. Când ai de parcurs milioane de rezultate, le alegi pe cele mai relevante.
Google utilizează un algoritm complex care combină mai multe factori, cum ar fi relevanța, autoritatea, conținutul, și altele, pentru a determina ce rezultate arată utilizatorilor în căutarea lor. Pentru a obține cele mai bune rezultate, este important să puneți întrebările potrivite. Când formulați o întrebare, este recomandat să fie cât mai specific posibil, să utilizați cuvinte cheie relevante și să fie concis.
Realitatea este că nu vei ști întotdeauna totul. Vor apare erori de care nu îți vei da seama. Poate te decizi să înveți un nou limbaj de programare sau vrei să dezvolți o caracteristică. Garantez că dacă faci o căutare corectă pentru a găsi documentație și articole relevante, vei avea o productivitate și eficiență crescute, indiferent dacă ești sau nu un dezvoltator de software sau un cursant online. Motivul numărul unu pentru care oamenii nu reușesc să finalizeze programe precum cele disponibile pe freeCodeCamp este că se blochează și nu-și pot da seama de problema lor.
Google utilizează un algoritm numit PageRank pentru a clasifica paginile web în rezultatele de căutare. Acest algoritm analizează și evaluează mai multe factori, cum ar fi conținutul paginii, numărul și calitatea legăturilor care apunt către o pagină, și altele, pentru a determina importanța și relevanta unei pagini pentru o anumită căutare.
În plus, Google folosește o tehnologie numită Latent Semantic Indexing (LSI) pentru a înțelege contextul întrebărilor și a îmbunătăți precizia rezultatelor de căutare. LSI analizează cuvintele din jurul cuvintelor cheie, precum și cuvinte sinonime, pentru a determina ce alte cuvinte ar putea fi relevante pentru căutare.
Pentru a obține cele mai bune rezultate din căutarea Google, este important să puneți întrebările potrivite. Când formulați o întrebare, este recomandat să fie cât mai specific posibil, să utilizați cuvinte cheie relevante și să fie concis. De exemplu, în loc de “Cum să gătesc orez,” este mai bine să întrebați “Cum să gătesc orez basmati într-o oală cu aburi.”
În plus, pentru a obține rezultatele cele mai relevante, este important să utilizați operatori de căutare, cum ar fi “site:”, “filetype:”, “inurl:”, “intext:” etc. pentru a limita sau a filtra rezultatele.
Internetul are aproape toate răspunsurile, dar trebuie să le poți găsi. În acest curs video, voi explica cum funcționează Google. Voi explica cum se formulează cele mai bune interogări, cuvintele cheie pentru întrebări și identificarea celor mai bune rezultate. Voi prezenta aproximativ 30 – 40 de operatori de căutare care îți vor duce căutările la nivelul următor, vei învăța cum să folosești acești operatori pentru a îmbunătăți căutările existente și, în loc să faci clic aleatoriu pe prima vizualizare din milioane de rezultate, vei putea găsi mai puține răspunsuri, dar de calitate superioară.
În timp ce informațiile din acest videoclip sunt concentrate pe Google, conform titlului, o mare parte din ele se pot aplica și altor motoare de căutare populare, cum ar fi Bing, DuckDuckGo, Baidu, Yahoo, Brave, Kagi și multe altele. Voi aborda, de asemenea, opțiuni de căutare mai specializate și alternative. Chiar dacă prezint doar câteva instrumente noi în căutare. acest videoclip ar putea avea un impact masiv asupra muncii de căutare.
Pentru că folosești mult căutarea pe net, nu mai fi un căutător pasiv pe web. Hai să începem.
Probabil că folosești Google foarte mult. Persoanele obișnuite fac 3-4 căutări Google pe zi. Programatorii sunt super utilizatori, căutând adesea între 2-20 de ori pe zi. Cu siguranță mă încadrez în acea tabără, deoarece există multe resurse minunate: Stack Overflow, resurse media, dev2 și, desigur, freeCodeCamp, care sunt accesibile printr-o simplă căutare.
De fapt, nu căutăm pe web, ci căutăm în indexul web al Google. Google este oarecum ca și o stație Hub care ne conectează cu toți din diferite locuri ale internetului, e un loc unde ne întâlnim. Pentru mulți oameni, internetul este Google și Facebook. Te voi ajuta să înțelegi cum funcționează căutarea Google în culise și de ce unele site-uri sunt afișate înaintea altora. Te pot ajuta să găsești mai eficient ceea ce dorești. Dacă ești deja familiarizat cu modul în care funcționează căutarea Google sau te interesează moduri în care poți formula interogări de căutare, nu ezita să treci la următoarea parte.
Google Trends este un instrument gratuit oferit de Google, care permite utilizatorilor să vadă cum diferite cuvinte-cheie sau expresii se comportă în timp, prin analizarea frecvenței căutărilor. Acest instrument poate fi folosit pentru a analiza tendințele de căutare pe internet, precum și pentru a compara popularitatea diferitelor cuvinte-cheie sau expresii.
Un începător poate utiliza Google Trends pentru a-și da seama de tendințele în industria sa sau pentru a descoperi cuvinte-cheie populare în domeniul lor de interes. De exemplu, un începător în marketing poate utiliza Google Trends pentru a urmări tendințele în căutările legate de produsele sau serviciile oferite de compania sa, sau pentru a descoperi cuvinte-cheie populare în domeniul lor.
De asemenea, un începător poate folosi Google Trends pentru a compara popularitatea diferitelor cuvinte-cheie sau expresii în timp, pentru a vedea care dintre ele sunt mai populare sau au tendință să crească în popularitate. Acest lucru poate fi util atunci când se planifică campanii de marketing sau se creează conținut pentru site-ul web.
În plus,Google Trends poate fi utilizat pentru a vedea și compara tendințele din diferite regiuni geografice sau pentru a vedea cum se comporta anumite cuvinte cheie în timp, sau pentru a gasi subiecte relevante pentru o industrie specifica.