sâmbătă, februarie 24G2G - Get 2 Gether

Deveniti expert in managementul timpului. 3 tehnici pentru organizarea timpului

Pentru a va folosi timpul la maxim, trebuie sa deveniti expert in managementul timpului. Pentru aceasta, trebuie sa va ganditi la ce este cu adevarat important in viata dumneavoastra. Cheia este sa va organizati timpul in functie de lucrurile importante pe care doriti sa le realizati.

Trebuie sa va stabiliti obiective in 5 domenii importante. Acestea sunt: financiar, relational, mental, fizic si spiritual.

Obiective financiare

Stabiliti-va mai intai obiectivele pe plan financiar, ceea ce include nu doar bani, ci si celelalte bunuri care pot fi cumparate cu ajutorul banilor. Hotarati-va cat vreti sa castigati lunar, ce suma veti avea in banca peste 5 ani, peste 10 ani, peste 20 de ani. Ce fel de casa va doriti? Poate doriti sa va cumparati o masina noua, sau sa faceti o calatorie in jurul lumii. Notati-va pe o foaie de hartie toate lucrurile pe care doriti sa le aveti sau pe care vreti sa le faceti si necesita bani.

Obiective pe plan relational

Stabiliti-va apoi obiectivele pe plan relational. Aici nu este vorba doar de relatia cu persoana iubita, este vorba de doua tipuri de relatii:

Trebuie mai intai sa incepeti cu relatia cu dumneavoastra insiva, cu propria persoana. Ce fel de persoana vreti sa fiti? Poate vreti sa fiti mai rabdator, mai optimist, mai intelegator, mai vesel, mai dinamic, mai hotarat. Hotarati-va exact ce anume vreti sa schimbati la dumneavoastra.

Continuati apoi cu relatia dumneavoastra cu persoanele dragi si celelalte persoane din jurul dumneavoastra. Poate vreti sa petreceti mai mult timp cu sotul/sotia, sau vreti sa dedicati mai mult timp copiilor dumneavoastra, sau sa va propuneti sa luati legatura cu prietenii dumneavoastra o data pe saptamana, sau sa incercati sa zambiti si sa fiti amabil cu toate persoanele pe care le intalniti.
Obiective pe plan mental si intelectual

Apoi stabiliti-va obiectivele pe plan mental, intelectual. Aici veti include activitati precum cititul unei carti pe saptamana, sau sa invatati o noua limba, sa urmariti documentare despre lucrurile care va pasioneaza, sa cititi zilnic minim jumatate de ora in domeniul dumneavoastra.

Obiective legate de sanatate

Dupa aceea trebuie sa va stabiliti obiective legate de sanatate si aspectul fizic. Propuneti-va sa slabiti un anumit numar de kilograme, sau sa faceti exercitii de “x” ori pe saptamana, sa aveti o alimentatie mai sanatoasa, sa dormiti “x” ore pe noapte.

Obiective pe plan spiritual

Si cel de-al cincilea domeniu in care trebuie sa va stabiliti obiective este cel spiritual. Indiferent de cultul sau religia de care apartineti, alocati saptamanal cateve ore pentru a va ruga sau a medita. Incercati sa va intariti legatura cu Puterea Creatoare, cu Divinitatea, cu Inteligenta Infinita, cu Fiinta Suprema.

Dupa ce v-ati stabilit obiectivele in toate aceste 5 domenii, urmeaza sa aplicati tehnici de management al timpului pentru a putea folosi la maxim timpul de care dispuneti. In articolul urmator vom discuta cateva dintre cele mai eficiente tehnici de management al timpului.

Exercitiu

Iata ce puteti face chiar acum: luati o foaie de hartie si un pix si notati-va toate obiectivele din cele 5 domenii amintite mai sus. Tineti minte, dupa cum am mentionat in articolul despre stabilirea obiectivelor, nu este suficient doar sa va ganditi la lucrurile pe care vreti sa obtineti. Este esential sa le notati pe hartie. Asa ca incepeti chiar acum sa scrieti tot ceea ce doriti sa realizati. Daca va vine mai usor, mai intai puteti nota toate obiectivele si apoi le impartiti in functie de cele 5 domenii. Important este sa aveti stabilite clar obiectivele pentru fiecare domeniu in care vreti sa obtineti succesul.

3 tehnici pentru organizarea timpului

Bine v-am regasit! Intr-unul dintre primele articole pe care le-am scris pe acest blog, am discutat despre managementul timpului si importanta sa si despre rolul important pe care il joaca stabilirea obiectivelor in managementul timpului. Astazi va voi prezenta 3 tehnici excelente, care va vor ajuta sa va organizati timpul mai bine si sa va folositi la maxim fiecare minut din fiecare zi, urmand ca in articolul viitor sa va prezint alte 3 tehnici foarte importante.

Repetarea afirmatiilor pozitive

Deoarece am mai discutat in doua articole precedente despre importanta afirmatiilor pozitive si caracteristicile esentiale ale afirmatiilor pozitive, astazi nu vom mai intra in detaliu despre acest subiect, ci doar va voi reaminti trasaturile pe care trebuie sa le aiba acestea.

Astfel, afirmatiile pozitive trebuie sa fie:

-la timpul prezent
-scurte si concise si clare
-credibile
-si cel mai important lucru, si de multe ori trecut cu vederea, trebuie sa fie POZITIVE. Chiar daca pare un joc de cuvinte, si va ganditi ca e normal ca afirmatiile pozitive sa fie pozitive, foarte multa lume foloseste afirmatii negative. De exemplu, in loc sa spuneti “nu mai vreau sa fiu gras(a)”, spuneti “sunt cu x kilograme mai slab(a)”. Sau in loc de “nu vreau sa pic examenul auto”, spuneti “am luat examenul auto” (tineti minte, afirmatiile trebuie sa fie la timpul prezent.

Dupa aceasta scurta recapitulare, iata cateva exemple de afirmatii pozitive pe care le puteti folosi pentru a deveni mai bun in managementul timpului:

-Sunt excelent in managementul timpului (organizare timpului).
-Sunt intotdeauna punctual.
Imi folosesc timpul la maxim.
-Sunt foarte organizat.
-Imi duc cu usurinta la indeplinire toate task-urile care-mi sunt atribuite.

Si lista poate continua. Puteti sa folositi cat mai multe astfel de afirmatii, cu conditia ca acestea sa respecte cele 4 trasaturi esentiale.

Vizualizarea

Despre vizualizare am discutat mai in detaliu in cadrul articolelor despre Legea Atractiei. Daca doriti sa aflati mai multe detalii despre acest proces, va recomand articolul Legea Atractiei – Vizualizarea. Astazi nu vom mai intra in detalii despre vizualizare, ci va voi prezenta doar cum sa aplicati vizualizarea pentru a deveni mai bun in managementul timpului.

Dimineata, dupa ce ati luat micul dejun, intindeti-va in pat pentru 5-10 minute si incercati sa vizualizati cum vreti sa decurga ziua care abia a inceput. Imaginati-va cum va organizati timpul in asa fel incat sa realizati toate activitatile pe care le-ati notat pe lista in seara precedenta. Vizualizati cum va indepliniti eficient si repede fiecare taks pe care-l aveti de rezolvat si cum va creste increderea in sine si cum capatati mai mult curaj si aveti impresia ca puteti realiza orice v-ati propune.

Cheia acestui exercitiu este sa simtiti cu adevarat ca reusiti sa va folositi timpul la maxim si sa traiti sentimentul de multumire oferit de indeplinirea tuturor task-urilor in cel mai scurt timp posibil.

Alegeti-va un model

Aceasta este o alta tehnica foarte importanta si presupune sa alegeti o persoana pe care o respectati foarte mult si care sa fie un model pentru dumneavoastra din punct de vedere al managementului timpului. De exemplu, multi tineri, cand se apuca de antrenamentele de culturism, si-l aleg ca model pe Arnold Schwarzenegger si se antreneaza foarte tare, sperand ca intr-o zi vor arata ca idolul lor (foarte multi, la inceput, nu stiu exact ce presupune culturismul si care sunt factorii care determina dezvoltarea masei musculare la un asemenea nivel cu cel al profesionistilor, insa ceea ce conteaza cu adevarat e ca si-au ales un model si fac tot ce le sta in putinta pentru a deveni ca el).

Probabil multi dintre agentii imobiliari il au ca model pe Donal Trump, micii tenismeni viseaza sa devina la fel de buni ca Federer sau Agassi, cei care se apuca de “jucat” la BURSA spera sa obtina o avere ca cea a lui Warren Buffett. Nu conteaza despre ce domeniu este vorba, ideea este ca trebuie sa va alegeti un model si sa incercati sa deveniti cel putin la fel de bun ca si el. Faceti ce face el, imbracati-va la fel ca el, comportati-va ca el, incercati sa il imitati in absolut tot ceea ce face.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *