joi, septembrie 21G2G - Get 2 Gether

DE CE APARE EDEMUL

Edemul este o inflamație vizibilă a pielii. Apare la nivelul picioarelor și al gleznelor, dar se poate observa și la alte organe și părți ale corpului, cum ar fi mâinile sau fața. Cele mai afectate sunt femeile însărcinate și persoanele în vârstă.

Umflătura este cauzată de acumularea excesivă de lichid sub piele, în spațiile dintre țesuturi. Edemul poate avea mai multe cauze. Cele mai importante sunt problemele circulatorii, limfatice sau ale rinichilor. Mai poate indica faptul că există afecțiuni hepatice, tiroidiene sau ale sistemului limfatic. În alte cauze este vorba doar de o acumulare de lichid cauzată de greutate în exces, sedentarism sau îmbrăcăminte prea strâmtă.

AFECȚIUNI CARE ÎL PROVOACĂ

Edemul piciorului poate fi cauzat de o inflamare a țesuturilor din această zonă. Poate fi un răspuns normal la rănire sau la o anumită afecțiune. De exemplu, umflătura este un simptom al artritei reumatoidale. Alte afecțiuni care cauzează inflamația picioarelor sunt: ruptura tendonului lui Ahile, leziunile ligamentelor încruțișate ale genunchiului, chistul Baker, fractură, celulită infecțiosă, gută, injecție sau rănire a piciorului, bursita genunchiului, osteoartrita, hipertensiunea arterială, diabetul zaharat.

ALTE CAUZE

  • Statul îndelungat în picioare sau pe scaun, mai ales la temperaturi î Se știe căacesta apare mai des la persoanele care zboară timp de mai multe ore cu avionul.
  • Deshidratarea
  • Consumul prea mare de lichide și/sau sare
  • Menopauza
  • Nivelul scăzut de proteine din vasele sangvine cauzat de malnutriție, afecțiuni ale ficatului sau rinichiului. În cazul în care nivelul de albuminăeste prea scăzut, au loc scurgeri în țesuturi și apare edemul
  • Înțepături de insecte

REGULI PENTRU PICIOARE SĂNĂTOASE

  • Renunță la consumul de sare;
  • Bea doi litri de apăpe zi, dar evită consumul excesiv de lichide;
  • Păstrează-ți greutatea sub control și încearcăsă slăbești, dacă este cazul;
  • Fămișcare în mod regulat;
  • Ține picioarele mai sus decât nivelul corpului, din când în când sau încearcă chiar să adormi cu membrelor inferioare la nivel mai înalt decât inima;
  • Poartă îmbrăcăminte adecvată, nu excesiv de strâmtă;
  • Poartă ciorapi speciali;
  • Nu sta jos sau în picioare prea mult timp;
  • Practică exerciții cu picioarele în timp ce stați pe scaun și încearcă să te ridici periodic și să faci măcar câțiva pași;
  • Evită temperaturile extreme: nu face băi fierbinți, evită sauna;
  • Evită să stai picior peste picior și nu purta pantofi cu toc mai mare de trei centimetri;
  • Masează-ți picioarele pentru a stimula circulația sangvină;
  • Evită fumatul și consumul de alcool.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *